2010. május 7., péntek

Begurítani a Holdat











Volt szerencsém járni a tegnap bemutatott - szerencsétlen módon a szemétégető közvetlen szomszédságába telepített - rákospalotai filmstúdióban. Elég bazinagy, 8 épület, abból három ilyen giga. A legnagyobb 4400 négyzetméter, az egész meg valami negyvenezer.
Az amcsi stúdió - amelyikről a hodály a nevét is kapta, miközben kb. csak a felszerelést dobták a közösbe - elnökét teljesen váratlanul Michael Moore-nak hívták, de persze azonnal lehetett sejteni, hogy nem azonos a dokufilmessel, ennek ellenére a helyszínen úgy tűnt, ez sokaknak nyitott kérdés maradt.. konkrétan őrá számítottak a legtöbben (- Michael Moore? Ki az? - Tudod, az a bézbólsapkás, dagadt... kóla, puska, sültkrumpli! - Ja, tudom ki az, ő lesz?), nem véletlen, hogy ilyen sokan jöttek. Na most érdekes, hogy őt várták felbukkanni, ehhez képest megjelent ez a fazon (balszélen). És hát ugye ezek főleg sajtósok voltak.

Na mindegy, a stúdióséta egy ütős élménye volt, amikor elkezdtem a csordaszellemtől eltérően egymagam kószálni a stúdió területén, és beleakadtam a legnagyobb monstrumba; egy ilyen jurassic park-szerű óriás tolóajtó volt a bejárata, ami résnyire nyitva volt. Beosontam, de annyira hatalmas volt, hogy a kis beszűrődő fényt már rögtön valahol a bejáratnál elnyelte a tér. Besétáltam középre, ácsorogtam egy kicsit, egészen gyermeki élmény volt, mire előkaptam a gépet és mondom ezt meg kell örökítenem, így, ezzel a sötéttel. Erre benéz egy nő, azt kérdezi, nem működik?, mondom: micsoda?, erre megnyom egy piros gombot a falon, és a gigant vaskapu meglódult, hogy kinyíljon. Na akkor nyomtam (későn) le a gépet (2. kép), és a vakut is rajtafelejtettem. Úgyhogy hiába a kép, igazából nem ezt láttam.
És ahányan voltak, betódultak ebbe a szupermasszív, hangszigetelt, behatolásbiztos, kívül-belül alakítható, tűzálló, talán még energiapajzzsal is védett erődítménybe.
A stúdióvezető - legalábbis a tolmácsa szerint - azt mondta a mennyezetre erősített rácsokról, hogy "olyan erősek, hogy a Holdat is rájuk lehetne akasztani".

Beszélték, hogy már forgatnak itt egy Monte Carlo című filmet, amiről kicsi utánanézés után kiderült, Nicole Kidman az egyik producere. És tényleg volt valami, a stúdióvezető egyszer csak ordított egyet, hogy "az magánterület", és a fotósok után sietett az egyik nagyobb épülethez, ahol jól láthatóan valami lakásdíszleteket farigcsáltak, hát igen, az magánterület.

Érdekel, határozottan érdekel a sorsa, bár annyit ködösítettek, hogy kétségeim vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése